Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Na današnji dan 1915. major Dragutin Gavrilović održao istorijski govor braniocima Beograda; Rođen Branislav Nušić; 1912. počeo Prvi balkanski rat; 1991. Slovenija i Hrvatska proglasile otcepljenje od SFRJ; Umro Vili Brant

Komentari (22) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 08 oktobar 2019 08:54
Ovako je bilo
Na današnji dan 1991. Slovenija i Hrvatska proglasile otcepljenje od SFRJ;


Odluku o konačnom razbijanju Jugoslavije Vatikan je pokrenuo memorandumom državama KEBS-a 26 novembra 1991.god. sve je dogovoreno na sastanku pape Jovana Pavla II sa nemačkim ministrom Genšerom.Tog 26 novembra 1991.god. državni sekretar Vatikana uputio je memorandum sa zahtevom za priznavanje Slovenije i Hrvatske kao nezavisnih država,svim članicama Konferencije o evropskoj bezbednosti.Sveta stolica je tada bila mišljenja da je došlo vreme da se međunarodno priznaju Slovenija i Hrvatska i to pre božićnih praznika.
Robert Baer agent CIA: Jugoslaviju su razbili SAD i Nemačka, trebala su im vaša rudna bogatstva i vi kao robovi. Jednostavno su od vas napravili robove. Sada morate uvoziti mnogo toga iz drugih zemalja, a budući da nemate novca, morate da se zadužujete. To je suština cele priče oko Balkana", naglasio je Baer.
Preporuke:
13
2
2 utorak, 08 oktobar 2019 09:15
Nikad bolji odnosi
Ovo sa proterivanjem Turaka,nekome može izgledati ironično.
Jer danas se Turska vraća,Knjaz mu sprema darove.
Ali ne.
Kod ovih iz sekte(romb moći)sve ima simbolični značaj.
Za šta izginuše slavni srpski preci u oslobodilačkim ratovima 1912.-1918.
Da bi ovaj u sedam godina sve uništio i prekrojio.
Preporuke:
16
2
3 utorak, 08 oktobar 2019 09:17
Da, da
. Na današnji dan 1912. počeo Prvi balkanski rat u kojem su Srbija, Grčka, Bugarska i Crna Gora proterale Tursku sa gotovo celog Balkana. Srbija je oslobodila Staru Srbiju (KiM) i Južnu Srbiju (Severna Makedonija)


Takođe 1991 godine bez ispaljenog metka Južna Srbija (Severna Makedonija) je izašla iz sastava srpskih zemalja. Zašto se 1991 godine nisu branile granice Kraljevine Srbije u kojima je ušla u sastav Kraljevine SHS?
Preporuke:
19
2
4 utorak, 08 oktobar 2019 09:43
Simeon
U naslovu stoji da je Srbija oslobodila Staru Srbiju (KiM)?


E pa neće biti baš tako.

Srbija je oslobodila Kosovo, a Crna Gora je oslobodila Metohija. Pa je shodno tome nakon rata Kosovo pripalo Srbiji ,a Metohija Crnoj Gori.
Ali je 1918.-te sve to poništeno.
A da je ostalo pri toj podeli, verovatno se nebi ni Kosovo ni CG odvojili od Srbije!
Preporuke:
5
9
5 utorak, 08 oktobar 2019 10:26
Splićo
Sviđaju mi se vaši tekstovi o važnim događajima. Zaboravili ste spomenuti još jedan važan događaj koji je se dogodio na području nekadašnje Jugoslavije i koji bi lijepo popunio vaš popis događaja. Na današnji dan, 8. listopada 1075. godine, poslanici pape Grgura VII., opat Gebizon (kasniji biskup Cesene u Italiji) i biskup Fulko(n), okrunuli su Dmitra Zvonimira za kralja Hrvatske i Dalmacije u krunidbenoj bazilici sv. Petra i Mojsija (danas poznatoj kao Šuplja crkva) u Solinu, kraj Splita i tom progodom mu udijelili kraljevsku krunu, žezlo, mač i zastavu. O tom događaju svjedoći djelo kardinala Deusdedita, "Collectio canonum", objavljeno 1086. godine, koje se i danas čuva u Rimu. Hvala.
Preporuke:
7
16
6 utorak, 08 oktobar 2019 10:50
Caribrod
I nakon sto je prekrsila sporazum sa Bugarskom od 1912g. o sferama u Makedoniji, I okupirala bugarske etnicke teritorije istocno od linije Palanka Ohrid, dok je skoro citava bugarska armija bila u Trakiji, Srbija je stala na pogresnu stranu istorije I otvorila put vlastitoj tragediji..kako gubitkom toliko stanovnistva u prvom s.ratu, dok cega ne bi doslo 1915 da se drzala sporazima sa Bugarskom, tako I gubitkom etnickih srpskih teritorija na zapadu.
Preporuke:
1
12
7 utorak, 08 oktobar 2019 12:00
@Splico,
I sta kazes Dmitra okrunili za kralja Hrvatske.
Pametnom dosta.
Preporuke:
10
3
8 utorak, 08 oktobar 2019 12:01
NB
@Simeon

Nije istina da je nikakva Crna Gora oslobodila Metohiju, nego je po konačnom mirovnom sporazumu CG pripao deo Metohije (Peć) a veći deo je bio u sastavu Kraljevine Srbije, dakle Prizren.
Preporuke:
9
5
9 utorak, 08 oktobar 2019 12:11
Duki
@Caribrod,
Potpisujem.
Ziva istina koju srbi nikad nece da priznaju. Radije bi da makedoniju zovu "juzna srbija"...
Sto je babi milo to joj se i snilo.
Beograd je bio bugarski preko 300 godina pa nesto ne vidim da ga bugari zovu "stara bugarska"...
Po tom merilu italijani bi sve nas ovde na balkanu mogli da zovu "stara italija"... Madjari vojvodinu "stara ugarska" albacni kosovo "stara dardanija" Crnogorci "stara duklja", Vizantija, Turska...
I tako mogu da nabrajam u nedogled...Svako pise svoju istoriju i tako od istine ne ostane nista... Ostane samo mit.
Preporuke:
4
10
10 utorak, 08 oktobar 2019 12:28
jugonostalgičar iz Splita
utorak, 08 oktobar 2019 10:26Splićo
Sviđaju mi se vaši tekstovi o važnim događajima. Zaboravili ste spomenuti još jedan važan događaj koji je se dogodio na području nekadašnje Jugoslavije i koji bi lijepo popunio vaš popis događaja. Na današnji dan, 8. listopada 1075. godine,
-
ha ha ha!
Koliko je trajala ta tvoja Jugoslavija?
Preporuke:
3
7
11 utorak, 08 oktobar 2019 13:22
baš čudno
1991 - Po isteku tromesečnog brionskog moratorijuma Slovenija i Hrvatska su se protivno važećem ustavu tadašnje SFRJ, proglasile otcepljenje od Jugoslavije,izazvavši tako građanski rat, uz očiglednu, nezvaničnu,saglasnost niza zapadnih zemalja i tadašnje Evropske Zajednice.


Da dve Brozove nacističke države urade ono što su planirale još "ujedinjenjem" Krfskom deklaracijom i odlukama AVNOJA

Ipak su sačekali tri godine da mentalno poremećeni Milošević Šešelj i Drašković naprave SRbe najvećim ludacima na svetu

jer slike koje su išle iz Beograd su samo pokazivli da je reč o ozbiljno degnerisanoj i poremećenoj naciji
Preporuke:
4
7
12 utorak, 08 oktobar 2019 13:28
Simeon
@ NB

Nemoj da falsifikuješ istoriju.

Metohiju je oslobodila crnogorska vojska pod komandom čuvenog brigadnog generala Radomira Vešovića!
Preporuke:
3
5
13 utorak, 08 oktobar 2019 13:31
čili Vili
1992 - Umro je nemački državnik Vili Brant.

Je jedan od onih koji su otvoreno ismejali budalesinu Broza kada je tražio "reparacije" od Branta.

Brant mu je rekao da ne budali, jer će da otvori nemačke arhive koliko su ubili nemci a koliko Brozovi zločinci Srba i ismejao ga za reparacije, aludirajući da Broz snima filmove kako ruši mostove pruge centrale a hoće da mu nemci plate za plan koji je izložio Pijade na AVNOJu da partizani moraju što više da unište Srbe i njihovu imovinu da bi "postali proleteri"

Umest reparacija Broz je iskamčio milijardu maraka za ekonomsku nezavisnost slovenije i hrvatske nuklearnu elektranu Krško od kojih je par stotina miliončića otišlo u ličnu potrošnju da debili "zapamte brozovo vreme"

Tragikomedija je da je kredit dat ustvari sa štednih uloga gastarbajtera te su Srbi i dali kredit i vraćali kredit sa kamatom za slovence i hrvate
Preporuke:
7
8
14 utorak, 08 oktobar 2019 13:54
Jevrosima
Cemu izmisljotine? Nema juzne.Ima Stara Srbija- Kosovo sa Metohijom i Makedonija.
Preporuke:
4
0
15 utorak, 08 oktobar 2019 14:26
Simeon
@Splićo

Ajd Spolićo hebi gospu... biž ća!
Nemoj da krivotvoriš povijest.Kakav Zvonimir, Trpimir i ostali Mutimiri...
Hrvatska nikada nije bila samostalna(iliti neovisna) država.Ona je to postala tek 1991. godine!
Preporuke:
8
6
16 utorak, 08 oktobar 2019 14:56
brzi
@Ovako je bilo
Ne lupaj ovih svojih botovskih gluposti po n-ti put. Dosadan si več. Na uskrst 1990. godine Slovenija je organizovala referendum o osamostaljenju i na osnovici tih rezultata priča sa i oko SFRJ je bila završena, bilo je dato prehodno rsazdoblje kojeg političari u Beogradu nisu znali da iskoriste da bi se sve rešilo mirnim putem i usledilo je sve ono što je usledilo.
Preporuke:
3
8
17 utorak, 08 oktobar 2019 15:05
brzi
@čili Vili
Vama su ostala nemačka imanja u Vojvodini a najviše je bilo nemaca u nekadašnjoj Kraljevini Jugoslaviji baš u Vojvodini.
Zakođe nuklearka Krško nije iz nemačke priče o reparacijama ali jeste zato priča o TAM-u iz nemačkih reparacija jer je za vreme rata bila od strane nemaca ( neke industrialske familije koju neču da spominjem ime) sagrađena fabrika avio motora u Mariboru i posle rata toj familiji ta imovina oduzeta od strane jugoslovena a za kao ratna odšteta za tu fabriku od strane nemačke države data je licincija za izradnju kamiona Deutz.
Preporuke:
2
6
18 utorak, 08 oktobar 2019 18:39
AgatonFonPetrović
brzi
mislim da je najveći nemački grad u kraljevini jugoslaviji bio maribor. bio je veći od njubnjane i u njemu su živeli nemci. sela okolo su bila slovenačka ali gras ne. tako je bilo i sa ptujem.
Preporuke:
3
0
19 utorak, 08 oktobar 2019 18:51
NB
@Simeon

Nikakav Radomir Vešović (inače poznati montenegrinski ustaša) nije oslobodio Metohiju, nego je ušao s jedinicom kojom je komandovao u Plav, a potom i u Peć i Đakovicu, a čitavu borbu za razbijanje turskih trupa u Prvom balkanskom ratu iznela je vojska Kraljevine Srbije. I to i u centralnom delu fronta (Kumanovo, Bitolj), i istočno kod Jedrena (Stepa Stepanović) i na zapadu kod Skadra.

Uzgred, junački, najgori zločini u to vreme dogodili su se upravo u krajevima u kojima je Vešović bio zapovednik!
Preporuke:
5
2
20 utorak, 08 oktobar 2019 20:50
brzi
@AgatonFonPetrović
Što se gradova tiče to je istina. Maribor, Ptuj i Celje ali pre prvog rata. Ali na kompaktnoj teritoriji je bilo najviše nemaca u podunavlju, nešto u Slavoniji a najviše u Vojvodini. Iz gore spomenutih gradova mnogo nemaca je bilo posle prvog rata proterano a njihova imovina nepokretna komfiskovana a pokretna u mnogo slučajeva opljačkana. Zato se je i 26.4. 1941 godine kada je Hitler posetio Maribor dogodio onaj njegov čuveni izrek: "Uradite mi tu pokrajinu opet nemačku". Dok o brojčanoj masi vojvođanskih nemaca najbolje govori podatak da je bila jedna cela SS divizija, Prinz Eugen, stvorena od vojvođanskih ( podunavskih) nemaca.
Preporuke:
1
1
21 utorak, 08 oktobar 2019 23:34
@NB
Grešite gospodine , đeneral Radomir Bešović jeste oslobodio Metohiju i Dečane. Po predanju je rečeno ko oslobodi Metohiju ima pravo da upali sveće u Dečanima, što je đeneral i uradio i grdno se zamerio kralju Nikoli. Inače put prema Dečanima narod je nazvao "Vešovića put". Ovo možete proveriti kod kaluđera u Dečanima. Zbog oslobođenja Metohije od strane vojske Crne Gore umalo da je došlo do sukoba sa srbijanskom vojskom.
Đeneral Vešović nije bio "crnogorski ustaša" ali nije ni prihvtao da nestane Crna Gora kao država, shvatajući kakva je to tragedija, stime da je ista ideja bila kod nekih srbijanskih političara u pogledu Srbije , ali su pokleknuli pred ambicijom kralja Aleksandra. U svako slučaju Kraljevina Jugoslavija je već tada bila grobnica srpskog naroda a komunistička Jugoslavija je to zapečatila. Obe srpske države su se ujedinile sa narodima koji nisu imali tradiciju državnosti i to nas je krvavo koštalo.
Preporuke:
1
0
22 sreda, 09 oktobar 2019 12:34
Splićo
@Simeon

Nemojte zamjeriti, ali Vaše želje me ne zanimaju.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner